Rick Siegel i Jennie Nigrosh

Poznaj Sprzedawcę GreenEarth
Green Garmento

Właściciele: Rick Siegel i Jennie Nigrosh

W biznesie: od 2009 roku
Lokalizacja: Los Angeles, CA

Nagrody: Nazwany jest jednym z Przedsiębiorców 2010 roku według magazynu 100 Genialnych Biznesów; Nagroda Międzynarodowego Stowarzyszenia Projektów Gospodarstw Domowych, 2009 & 2011; Nagroda Redakcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli, 2011.

Jennie był popularnym wydawcą muzycznym, długo pracującym w Warner Brothers Records. Rick był osobistym managerem, Craiga Fergusona, Leah Remini (King of Queens), Setha Rogena, oraz pisarza i gwiazdy dzieła „Moje wielkie greckie wesele”. Dlaczego przeszli z show-businessu do prania chemicznego? „Po prostu,” mówi Rick, „uważaliśmy, że pomysł był zbyt dobry i zbyt ważny aby się nie zdecydować, wiedząc, że jeśli się powiedzie możemy za wczasu usunąć setki milionów kilogramów odpadów z naszego ekosystemu”.

Ale podobnie jak w przypadku GreenEarth, potencjał Green Garmento opiera się na korzyściach, które płyną z tego, że ich torby wielokrotnego użytku wykorzystywanych do pakowania odzieży w pralniach chemicznych są przyjazne dla środowiska. "Nasze torby są odporne na działanie wody, dzięki czemu chronią przed deszczem i śniegiem. Co więcej, nasze torby oddychają, bez względu na to czy pozostawione są w gorącej fabryce, bagażniku samochodu, czy może w słonecznym ganku, ubrania pozostaną świeże, tak jakby dopiero co zostały wyprane. Ale co najlepsze ... kiedy pralnie decydują się na przejście z opakowań jednorazowego użytku na te wielokrotnego użytku, jest to korzystniejsze dla ich kieszeni."

Jennie i Rick zdają sobie sprawę, że w ciągu roku, pralnie chemiczne zużywają jedną rolkę folii rocznie na każdego z dobrych klientów, którzy oddają do pralni 10 lub więcej sztuk odzieży tygodniowo. Jeśli każda torba Green Garmento ma trwałość 5 lat, oszczędność – na jednym kliencie – może wynieść ponad 200 dolarów. Rick mówi: „To tylko jeden klient, a każda dobra pralnia posiada setki takich regularnych klientów, oszczędności z tym związane mogą osiągnąć poziom kwoty pięcio-cyfrowej”.

Nie było łatwo, ale gdy pralnie zaczęły uznawać korzyści finansowe, brandingowe i ekologiczne płynące z użytkowania produktu, para właścicieli zaczęła oddychać z ulgą. „Wartościowe rzeczy nie przychodzą z łatwością. Robimy coś co przynosi korzyści dla każdego. Nasze pralnie chemiczne wyróżniają się na tle konkurencji oszczędzając pieniądze, ich klienci korzystają z zalet organizacyjnych i nie muszą walczyć ze zwałami folii, papieru i innych tworzyw sztucznych, które wypełniają ich szafy lub zagracają podłogę, a każdy wygrywa nie zapełniając naszych wysypisk i zbiorników wodnych niepotrzebnymi odpadami.”

Kwalifikacje: Każda pralnia posiadająca licencję na GreenEarth.

Kryteria wyboru: Wybór do centrum uwagi jest zależny od stopnia dostosowania się do misji GreenEarth, polegającej na zmianie prania chemicznego na lepsze, charakteryzującego się skutecznością w spełnianiu ciągle zmieniających się potrzeb klientów i ich ubrań oraz mającego pozytywny wpływ na środowisko i zdrowie społeczeństwa.

Powrót
Jennie Nigrosh and Rick Siegel with their Green Garmento bags.